Måne

Måne

lördag 20 augusti 2016

Svenska pärlor

Under åren 2013-2015 har allmänheten röstat fram 63 Svenska Pärlor, tre i varje län, genom Världsnaturfonden WWF. Dessa platser är extra vackra och skyddsvärda naturområden som har betydelse för naturupplevelser, men har också många hotade arter och livsmiljöer i behov av skydd (källa www.wwf.se). En av de tre vinnarna i Jämtlands län är Ånnsjön.

Under den gångna sommaren anordnade Världsnaturfonden en fototävling där man skulle fota en av de Svenska Pärlorna. Eftersom jag har otaliga bilder från Ånnsjön bestämde jag mig för att delta i tävlingen och skicka in en av mina favoritbilder. Jag skickade in, skrev en motivering, och blev en av fem vinnare! 

Mitt bidrag till Svenska Pärlor
Bilden tog jag sent en sommarkväll när jag var ute på en kvällspromenad, själv, efter att barnen hade somnat. Det var ett sånt där alldeles speciellt ögonblick när man blir hög på naturen och när man känner sig lyckligt lottad att man får uppleva just det här just nu. Så det kändes extra roligt att min bild fick vinna och bli delad i Världsnaturfondens medier. Här finns vinnarna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar