Måne

Måne

lördag 3 augusti 2013

Vi tog en trip till landet

Aldrig har föräldrarnas fritidshus i Ånn varit så nära oss. Till Ånn är det 65 mil, från Stockholm alltså. Från Åre är det 3 mil. I Ånn har jag spenderat många vinterskollov under min uppväxt. Men nu kan vi helt plötsligt åka till Ånnhuset över helgen. Konstig känsla. Så igår efter Darrens jobb tog vi bilen och åkte hit. Mamma, pappa, brorsans familj och knotten skålade oss välkomna till Jämtland!


Imorse gjorde vi matsäck och begav oss till Storulvån, där Sylarna, Jämtlands högsta berg finns. Det blev ingen bergsbestigning av Sylarna idag, däremot en promenad på 1,5 km till en stenstrand längs forsen Handölan. På stenstranden intogs lunch med vatten från forsen. En alldeles lagom liten utflykt med två små barn. Eskil var nöjd att han orkat gå den långa vägen (3 km!) alldeles själv och höjdpunkten enligt honom var russinen som han hittade i en stubbe! Vi trodde det var ett troll som lagt dit dom, han trodde mer på pappa. Hur som helst tyckte han att vi ska leta efter stubbskatter varje gång vi är ute. 

På vägen från Storulvån stannade vi vid den här platsen. 

Så otroligt vackert och rofyllt. Strax innan vi satte oss i bilen igen bröt jag ron och kollade min telefon och såg alla uppdateringar på Facebook från Prideparaden. Vilken kontrast! Och ett kort ögonblick önskade jag att jag var på Pride med alla vänner, som alltid den här dagen, men insåg att vi hade det rätt bra som det var. Men jag var med er i tanken! 

Nu ska det ätas blåbärspaj med blåbär från Storulvån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar