Måne

Måne

måndag 19 augusti 2013

Det kan konstateras...

...att alldeles för många tar sig friheten att utnyttja vår vackra natur, för att sedan lämna kvar diverse skräp i den. Ölburkar, godispapper, använda blöjor, aluminiumfolie är några av de saker som ligger och skräpar på fjällen och i skogarna. Tänker man att nu är jag klar här, då spelar det ingen roll hur jag lämnar det? Eller är man helt enkelt för lat för att plocka med sig skräpet? Tråkigt. Skärpning!

Foto Darren Hamlin
...att norrmännen som vallfärdar över till Sverige för att handla "billigt" köper med sig flak med Red Bull och massvis med Pepsi Max! Någon förklaring till detta?

...att jag, 21 år efter att e-handeln kom, har upptäckt att det är hur smart som helst! Vi bor i en by och kan handla i stort sett vad som helst, utan att slippa trängas med andra folk. Vilken revolution! 

...att vi som nyinflyttade har fått ett bemötande från grannar och andra Årebor som jag aldrig hade väntat mig. Tack Åre för att ni gör att vi känner oss så välkomna här i byn!

...att vi kan gå i högt gräs och sitta i blåbärsris utan att vara täckta med fästingar efteråt. Måtte de aldrig komma längre norrut än de redan gjort! Knott, svirron, myggor? Ja, hur irriterande de än må vara är de ändå mer okej än fästingar.

...att jag älskar att bli en del av en ny plats. Att det är så intressant att se hur vardagen ter sig där man ska bo. Jag har varit vardag på en ö i Stockholms skärgård, jag har varit vardag i Stockholm och jag har varit vardag i London. Nu är Åre vardagen, och det finns så mycket kvar att lära sig om livet här!

Foto Darren Hamlin 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar