Måne

Måne

fredag 23 augusti 2013

Tack föräldraförsäkringen...

...och tack alla skattebetalare som gör det här möjligt.


Idag när jag och barnen var ute och gick i skogen. Plockade blåbär. Fikade på en stock. Lyssnade på vattnet som porlar i bäcken. Lyssnade på fåglarnas kvitter. Tänkte jag på hur lyckligt lottade vi är som bor i Sverige. Som får betalt för att umgås med våra barn. Att alla vi som inte har råd att leva på en lön ändå kan skaffa barn och få vara hemma med våra barn längre än att de just passerat spädbarnsstadiet. Det är en sådan obeskrivlig lycka att kunna göra detta en vanlig fredag när man egentligen skulle ha varit på jobbet! 

Vi hittade bajs och jag och Eskil gissade bajset. Min gissning älg. Eskils gissning gris, rosa gris. Men när vi kom hem var jag ändå tvungen att googla bajset. Och tycker inte att det riktigt är älg, eller? 


Efter några dagar med regn och lite svalare väder var det som att sommaren kom tillbaks idag. Det var visserligen bara fyra grader när vi vaknade imorse. Men som alltid när solen kommer fram här uppe känns det alltid mycket varmare än vad termometern visar. Framåt eftermiddagen blev det över 15 grader och ytterligare en middag på balkongen blev möjlig. 

För att utnyttja det fina vädret som utlovats till helgen ska vi passa på att tälta imorgon. Har vi tur blir det kanske en repris av gårdagens norrsken som Darren lyckades se på sin kvällspromenad. 

Foto Darren Hamlin 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar