Måne

Måne

söndag 21 juli 2013

Hej då Stockholm



Jag gillar de där korta små mötena med okända människor. Ni vet när man byter några ord med någon man aldrig tidigare träffat, och som man förmodligen aldrig kommer att träffa igen. Men de där orden sätter sig kvar i minnet. Det hände mig alldeles nyss. Jag ville få en sista bild på mitt fina Stockholm innan bilen rullade mot E4:an norr ut. Så jag promenerade ner till en brygga på norr mälarstrand. En kvinna som satt på bryggan och njöt av morgonsolen började prata och jag berättade vart vi var på väg. Hon gav mig så många positiva tankar om vår flytt att de där jobbiga känslorna jag kände igår när vi tömde vårt hem bara rann bara av. Nu känns det bara spännande och roligt! Tack Stockholm för den här gången, vi får se när vi ses nästa gång. Mot Åre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar