Måne

Måne

torsdag 25 juli 2013

Att gå och handla


Ni ser huset där nere vid sjön, med rött tak, där ligger Ica. Den här bilden är tagen från vår balkong. Det är alltså inte alls långt till affären. Inte långt, men brant. Men bara för att vi nu har en bil vägrar jag att bli en sån där person som måste åka bil överallt. Igår tog jag bilen ner till affären, man är där på några minuter. Idag tänkte jag att nu när vår Årevardag har börjat, dvs att Darren jobbar och jag är mammaledig, så skulle jag ta en promenad med barnen ner till Åre Torg, leka lite, handla lite och gå hem. Vägen ner skuttade Eskil ner för backarna, kastade pinnar i det lilla vattenfallet och plockade blommor. Vägen hem, en 1-åring på ryggen, en trött 3-åring i vagnen och så maten. I gassande sol, vindstilla och 25 grader. Svettigt var bara förnamnet! Men igår hade jag sett mitt nya jobb, förskolan som ligger granne med vårt hus, göra samma promenad, med alla barnen. Så det bara ska göras! Sista backen upp hoppade Eskil motvilligt ur vagnen och vi kämpade upp för branten tillsammans. Belöningen när vi kom upp till huset, fruktsallad och skugga. Nu är det bara att vänta och se hur många veckor det tar tills man gör den promenaden utan ansträngning. Känns som att jag kan släppa ångesten över det outnyttjade gymkortet jag har kvar i Nacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar