Måne

Måne

onsdag 13 januari 2016

Naturens läkande effekt

Det är vetenskapligt bevisat att sjukhuspatienter som har utsikt över naturen blir friska fortare och behöver mindre smärtlindring. Jag tror det är så jag får tänka när jag under några veckors tid är bunden till att vara hemma pga en nyss genomförd operation (ingen fara, bara ett rutiningrepp!). Då är det väl tur i oturen att jag har den här vyn från sovrummet.

Sängvy
För hur dålig tajming är det inte när säsongens första riktiga vinterväder infaller exakt när min sjukskrivning börjar? Under jul och nyår var vädret lite fram och tillbaks, men nu har det stabiliserats. Minusgrader sedan någon vecka tillbaks och så långt prognosen går. Och snö! Ja, det har snöat, och inte så lite heller. Från mitt soffläge ser jag hur pudret utanför växer och växer.

Ja ser det snöar!
Snön får jag uppleva genom barnen som kommer hem från förskolan alldeles rosiga om kinderna och pratar i mun på varandra om allt det gjort ute i den fluffiga snön idag. Och så förstås genom Facebook och Instagram där det enda det talas om just nu är puder, puder och puder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar