Måne

Måne

lördag 23 maj 2015

Jag önskar mig vår

Jag vill skriva ett inlägg men vad ska jag skriva om? Hittar ingen inspiration. Så har det känts sedan sista inlägget. Gick tillbaks ett år i bloggen för att kolla vad vi gjorde då. Upptäckte att det även då var en lucka på några veckor i just maj. Från det att liftarna hade stängt i början av maj, till slutet av maj. Jag skrev att jag hade haft första dippen sedan flytten till Åre. Precis som det känns i år. Maj, den där härliga vårmånaden när all växtlighet exploderar och man kan lämna jackan hemma, i Stockholm ja, men inte i Åre, inte sedan vi flyttade hit i alla fall. Förutom vissa dagar förstås. Våren kör berg-och dalbana med oss. De flesta dagar har varit kalla, blåsiga, regniga, SNÖIGA. Några dagar har varit soliga, vindstilla, varma och alldeles underbara! Som i torsdags tex, vi firade förskolans dag på barnens förskola. Picknick och uppträdanden ute i det strålande vårvädret. Dagen efter kallt regn som piskar en i ansiktet och idag snö.

Snötäcke på tomten i Ånn

Men, vad är det att bli nere för? Det är ju bara väder, som vi ändå inte kan göra något år. Barnen sjunger glatt "Ja se det snöar" och vi hänger på, klär på varmkläderna och går ut. Det har blivit två helger i Ånn. Förra helgen hade vi sol en av dagarna och tog oss ut på spängerna i fågelområdet. 

Morgonpromenad på spängerna
Det var det längsta vi har tagit oss i fågelområdet med barnen. Roligt att springa på spänger! Fikapaus och barnen hittade en enorm gran som blev till ett rymdskepp. 

Fikapaus

Från min plats i rymdrakten 
Renarna hälsar på utanför Ånn-huset
Idag gick vi på upptäcksfärd i 18 sekundmeter och snöblandat regn. Vi hittade en rotvälta och röksvampar som var roliga att trampa på. 



Nästa lite varmare, soligare dag kanske de små knopparna på björkarna kan bli till små blad! Nu vill jag ha vår! 

Igår hade vi afterwork. Det märks att det är mellan två säsonger i Åre. Få uteställen öppna och folktomt. Ganska skönt tycker jag! Snart drar downhillsäsongen och vandringen igång och det blir dags för nya turister att komma hit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar